Hur lång tid tar ryktes-hantering

Ofta är en av de första frågorna vi får från våra kunder “Hur lång tid tar det att hantera rykte online?” Och förståeligt.

Du förstår att när människor kommer till Igniyte för att få hjälp är de ofta på baksidan. Vid denna tidpunkt orsakar skadorna på deras online-rykte dem, deras verksamhet eller i många fall båda stora problem.

Vissa kunder vill ha en snabb lösning på problemet, andra en långsiktig strategi för sitt online-rykte och att få kontroll över den första sidan i sina sökresultat (som vi vet ger flest visningar).

Vad Googles första sida med resultat säger om ditt företag avgör hur människor ser dig. Men att påverka dessa sökresultat är inte alltid enkelt.

Ditt nuvarande rykte online har ett stort inflytande på tidpunkterna

Det befintliga rykte som ditt företag, ditt varumärke och till och med äldre personer inom företaget har stor inverkan på hur lång tid ryktehantering tar och vilken typ av strategi SeoHero skapar för dig.

Ditt nuvarande rykte på nätet är positivt

Om ditt företag redan har en positiv närvaro på den första sidan med sökresultat hjälper vi dig att ta äganderätten till de resultat som du inte äger / påverkar.

Du har redan de auktoritativa länkar som vi kan utnyttja, och vi kan identifiera eventuella luckor och införa en handlingsplan för att säkra ytterligare positiva känslor. Ju starkare länkarna på den första sidan i sökresultaten, desto mer skyddad är du från eventuella framtida negativa länkar.

Inte helt – men ju mer du äger / påverkar på den första sidan och desto mer auktoritet har det – det som ger dig en starkare online-närvaro och ett solidt försvar mot “framtida negativa”.

Anledningen till detta är att du har auktoritativa länkar som vi kan använda till största möjliga fördel så det behövs mindre arbete. Vi kommer att kunna identifiera vad som krävs för att säkra dessa fläckar och åtgärda det, på baksidan av de starka länkar och positiva känslor.

Du börjar med lite eller inget rykte på nätet

Om du inte har ett online-rykte att prata om tar det tid. Och om du precis börjat är det ett bra ställe att vara eftersom du kan börja forma onlineberättelsen som du vill. Du kan börja bygga lager av skydd med din webbplats, presslänkar, innehåll, sociala medier och recensioner som hjälper till att skydda ditt rykte online. Du kan sätta alla rätt strategier på plats från början, så det är mycket arbete i förväg, men då sparar du tid på lång sikt med underhåll.

Om du har ett negativt online-rykte

Om sökresultaten för ditt namn, varumärke och målnyckelord redan visar negativa länkar till recensioner, pressartiklar, falska nyheter, forumtrådar, inlägg på sociala medier eller om du spåras online, är alternativen att försöka ta bort dessa negativa eller tryck ner dem och utom synhåll. Det krävs mycket arbete och expertis för att ta bort eller motverka negativt innehåll som rankas högt.

Tävlingen om dina sökord påverkar också hur lång tid online-ryktehantering tar

Om det finns mycket konkurrens för dina sökord är det svårare att förvandla dina sökresultat. Andra företag kan (troligen) investera i sökmotoroptimering (SEO), sökmotormarknadsföring (SEM), innehållsmarknadsföring, sociala medier och länkbyggnad, vilket kommer att göra det svårare.

Google prioriterar de mest relevanta och högkvalitativa sökresultaten för varje nyckelord. Den använder mer än 200 rankningsfaktorer för att bestämma kvaliteten och relevansen för varje sökord. Så om konkurrensen om ditt sökord är hög, måste du överträffa dina konkurrenter på så många rankingfaktorer som möjligt – vilket är mycket arbete när det gäller tid och aktivitet.

Innehållsmarknadsföring – om du har ett problem online är en stor del av lösningen att omvandla allmän uppfattning. Detta kan vara svårt men är mycket möjligt att uppnå. På Igniyte vet vi det som en process där du tar kontroll över och ändrar onlineberättelsen. Du behöver en innehållsstrategi som omfattar alla onlineformulär – innehåll, PR, socialt, video och bilder – för att göra skillnad. Igniyte använder alla dessa för att förbättra online-känslan genom att ändra berättelsen. Ju högre kvalitet och frekvens av denna ansträngning och ju mer övertygande onlineberättelsen (att engagera människor) desto snabbare ändras graden av resultat.

SEO – viktiga online-tillgångar som du redan äger kan inkludera din webbplats, blogg, sociala mediekonton och onlineprofiler och se till att de är optimerade för dina sökord. Om det finns online-profiler eller plattformar som du inte hanterar direkt, gör anspråk på dem för ditt namn, så kan du inkludera dem i din strategi – eller helt enkelt hindra någon annan från att göra anspråk på dem. Din online-ryktehanteringsstrategi kommer också att innehålla nya “tillgångar” och innehåll, vilket tar tid att rangordna.

Det tar mellan 6 och 12 månader för dig att se resultaten av bra SEO och resultaten växer sedan över tiden och Igniyte håller sig uppdaterad om Googles uppdateringar eftersom dessa kan ändra dina SEO-krav. Det är den bit som många människor underskattar – hur mycket tid och pengar det tar för att lyckas med SEO som en del av din online ryktehanteringsstrategi. Vi hanterar dina förväntningar från början så att du förstår hur lång tid det tar.

Online ryktehantering och SEO är en gedigen och långsiktig marknadsföringstaktik med en bevisad avkastning på investeringen. De bästa ryktehanteringsföretagen har SEO- och SEO-tekniker som går igenom allt innehåll, PR, granskning och sociala medier.

Länkar – när högkvalitativa och betrodda webbplatser länkar till ditt innehåll, markerar det en stor ruta för Google, varför ju mer högkvalitativa bakåtlänkar du har desto bättre blir din sökrankning. Men du kan inte bara köpa bakåtlänkar som du brukade – du kan prova, men inte – du blir straffad eller svartlistad för det. Istället behöver du en länkbyggnadsstrategi som tar tid, pengar och ansträngning.

Influencer marketing – influencers har en enorm inverkan på konsumenternas beteende. Få influenser ombord med din online-ryktehanteringsstrategi för att påskynda dina resultat. Detsamma gäller företag – dina anställda, partners, aktieägare och mer investeras i ditt företag – de är förespråkare. Så få dem ombord med din marknadsföring. Återigen är tiden det tar inte en exakt vetenskap och beror på en rad faktorer.

Online granskningshantering – låt oss vara tydliga – detta bör alltid vara etiskt. Vi hör ofta av företag som köper recensioner, skapar falska eller får sin personal att skriva positiva recensioner för att motverka negativ. Lita på oss när vi säger att det här kan kännas som en snabb lösning, men det kommer tillbaka för att bita dig, så gå inte dit. Konsumenterna är kunniga och kan se igenom detta – och uppmana dig till det – vilket orsakar fler problem.

Om du har några problem med online-recensioner titta inåt på vad verksamheten kan göra för att ändra eller förbättra produkter, tjänster eller processer (vi vet att det inte alltid är lätt att höra men ibland kan problem verkligen lösas och förhindra att en negativ recension läggs upp i första hand) och få en granskningshanteringsstrategi för att bygga positiva känslor och hantera negativa recensioner på rätt sätt. Om du har en stor mängd befintliga recensioner måste du investera mer tid för att gradvis ändra känslan. Vi varnar också för att flagga / rapportera alla negativa recensioner – det agiterar granskare och granskningsplattformar kan agera mot dig.

Så, svaret på frågan om: “Hur lång tid tar online-ryktehantering?” är…

Det varierar. Tyvärr, men det är ett faktum. Det finns så många variabler som är involverade i en online-ryktehanteringsstrategi, som vi har belyst ovan, att det inte är lätt att definiera exakt hur lång tid det tar.

Svaret du letar efter beror på statusen för ditt befintliga rykte, sökordskonkurrens – och konkurrenternas resultat i din sektor – kvaliteten på din SEO och kvaliteten och relevansen av din onlineberättelse och allt i kombination.

Om du vill ha några råd om ditt online-rykte. Kontakta oss idag.